HEM Suriname kiest voor Nederlandse ERP leverancier - September 2018

Gerenommeerd Surinaams bedrijf kiest voor SalesManager Online met Twinfield als fulfilmentoplossing. HEM Suriname N.V., importeur en distributeur van consumentenartikelen in Suriname, heeft voor SalesManager Online in combinatie met Twinfield Online Boekhouding gekozen. HEM bestaat in 2018 120 jaar, heeft 130 man in dienst en is één van de grotere spelers in Suriname op het …

Partnerschap Onetrail TPN en SalesManager Software - Januari 2018

SalesManager Software breidt haar ERP functionaliteit verder uit door het te koppelen met het Business & Trading Partner platform van Onetrail. Onetrail TPN wat begon als oplossing voor het handelsproces tussen handelspartners in de ICT en Telecom branche breidt zich in rap tempo uit naar andere branches en diensten.

Telefonie aanbieder Apply met SalesManager Online in de Cloud - December 2017

 

Digitaal factureren - 14 december 2017

Het lijkt bijna magie. Er komt een bestandje binnen en met een aantal klikken is dit verwerkt in uw administratie. Digitaal factureren is meer dan alleen pdf-je met bedragen. Het is een ware draaischijf waarop alle processen aangesloten kunnen worden.

 

Wat is ERP

ERP of Enterprise Resource Planning wordt ingezet om de middelen van een bedrijf planmatig te beheren. Hier vallen dus ook de financiële processen waarin de facturen, betalingen en boekhouding worden bijgehouden onder. Het is ook mogelijk om logistieke processen of het voorraadsysteem binnen ERP bij te houden. Om optimaal aan te sluiten bij de processen is het goed om deze precies in kaart te brengen alvorens met de implementatie van een ERP systeem te beginnen.

 

Wat is CRM

CRM wordt ingezet door bedrijven om hun relaties te beheren. De term CRM staat voor Customer Relationship Management. Er wordt de indruk gewekt dat het alleen klanten betreft. Maar ook bijvoorbeeld klanten-van-klanten, leveranciers, partners en adviseurs worden binnen CRM opgenomen. Binnen het CRM systeem wordt voornamelijk informatie verzameld. Het strategisch inzetten van deze informatie maakt het mogelijk om bijvoorbeeld commerciële doelen te realiseren of vragen van klanten te beantwoorden. CRM kijkt naar buiten, het verkent de markt en is in tegenstelling tot ERP extern en flexibel.

 

Waarom niet twee losse systemen? 

Hoewel beide functies verschillende taken binnen het bedrijf hebben is er sprake van enig overlap. ERP loopt van order tot factuur. De tussenliggende stappen verschillen qua lengte en complexiteit per organisatie. En CRM? CRM gaat voor- en achteraf aan ERP. Om überhaupt tot een order te komen heb je een leads, offertes en prospects nodig. Dit is waar CRM aan te pas komt. De kracht van CRM is het vergaren van informatie over potentiële klanten waar sales en marketing gebruik van kunnen maken. Vervolgens kan nadat het ERP proces is doorlopen en het product is geleverd, CRM worden ingezet in de vorm van aftersales. CRM en ERP staan dus rug aan rug. CRM kijkt naar buiten- naar de markt- en ERP naar binnen.