SalesManager Software Keuzehulp: de juiste keuze voor jouw bedrijf

x
 

5 Tips in 5 Dagen voor groothandels

Het is 2023. Klanten worden over het algemeen steeds veeleisender en de concurrentie groeit.

Hoe speel je als groothandel slim in op problemen omtrent voorraadbeheer, backorder processing, facturatie en zichtbaarheid van je aanbod?

Ontvang 5 dagen lang één tip in je inbox - elke dag om 10 uur.

Over SalesManager Software

SalesManager Software bestaat sinds 1989 en is begonnen met de ontwikkeling van CRM-software. In de loop der jaren zijn we ons steeds meer gaan toeleggen op het automatiseren van bedrijfsprocessen in de breedste zin van het woord. Van inkoop tot voorraadbeheer en van verkoop tot facturatie.

Met SalesManager bieden wij onze klanten een applicatie die meerdere kernprocessen vanuit één systeem ondersteunt. Met onze cloudoplossing SalesManager Online bieden we een platform met verschillende modules: CRM, ERP, Servicemanagement en Projectmanagement.

Deze zijn in verschillende combinaties of los van elkaar in te zetten en kunnen worden aangevuld met een aantal add-ons:

SalesManager Online Procurement, SalesManager Online Contractmanagement en SalesManager Online Business Intelligence (powered by Qlik). 

Tot slot maken veel van onze klanten gebruik van één van de mobiele apps: de CRM app, de Service app of Picker, onze picking app voor in het magazijn.

ISO gecertificeerd

SalesManager Software B.V. is officieel gecertificeerd voor ISO 9001 en ISO 27001!

Hiermee garanderen wij een hoge mate van betrouwbaarheid, veiligheid en efficiëntie van onze dienstverlening.

Uitdagingen voor de groothandelaar

In de loop der jaren is het speelveld voor groothandelaren flink veranderd. De basis is nog steeds het in- en verkopen van producten, maar de manier waarop dit gebeurt is flink anders dan voorheen. In het verleden werden spullen ingekocht bij een leverancier, deze werden op voorraad gelegd in het magazijn en van daaruit geleverd aan de eindklant. Afhankelijk van het product en de locatie van de leverancier en de klant konden er flinke levertijden ontstaan, zowel tussen de leverancier en de groothandel als tussen de groothandel en de eindklant. Daarnaast was het verloop in het assortiment niet al te hoog en werden oude voorraden vaak eerst uitverkocht, voordat er nieuwe producten werden besteld.

Tegenwoordig ziet deze praktijk er heel anders uit. Klanten verwachten een groot assortiment, wat regelmatig vernieuwd wordt, korte levertijden en scherpe prijzen. Om hieraan te voldoen houden groothandelaren zo min mogelijk eigen voorraad (dit kost immers geld en legt beslag op de cashflow) en worden zoveel mogelijk producten ordergestuurd ingekocht en direct vanuit de leverancier geleverd aan de eindklant. Daarnaast wil de klant het liefst een order kunnen plaatsen in een mooi online portaal waar alleen de producten worden getoond die voor hem of haar relevant zijn en de mogelijkheid om orders, leveringen en facturen te kunnen raadplegen. Loyaliteit van klanten is ook steeds minder geworden, dus als je hier niet aan kunt voldoen gaan ze net zo makkelijk naar een andere aanbieder.

Daarnaast kent de groothandelaar anno nu nog vele andere uitdagingen, zoals het omgaan met problemen in de toeleveringsketen, het vinden van personeel en het op peil houden van de winstmarge.

Om met al deze uitdagingen om te gaan is goede bedrijfssoftware cruciaal. Het efficiënt inrichten van de belangrijkste processen en hierbij zoveel mogelijk automatisering en ketenoptimalisatie toepassen is cruciaal om in de snel veranderende en zeer concurrerende wereld van de groothandelaar succesvol te blijven.

 
 

CRM voor groothandels

De basis voor elk bedrijf is relatiebeheer. Goede contacten met klanten, leveranciers, prospects en partners zijn cruciaal voor elk bedrijf en zeker ook voor de groothandel. Een CRM-oplossing is hierbij een onmisbare tool.

Het vastleggen van contactgegevens, interacties en documentatie vormen hierbij de basis van je relatiebeheer. SalesManager Online CRM biedt alle functionaliteit die hiervoor nodig is. Uitgebreide relatiekaarten bieden de mogelijkheid om contactpersonen, locaties, financiële gegevens en allerlei andere kenmerken van de relatie op te slaan. Door middel van activiteiten worden alle interacties met al je relaties vastgelegd.

Een bezoekje aan een klant of een mailtje van een leverancier of een prospect; alles wordt vastgelegd in SalesManager Online en is daardoor, indien nodig, makkelijk terug te halen. Deze activiteiten kunnen worden gestructureerd door middel van workflows en agenda-items, indien gewenst, gesynchroniseerd met de Outlook-agenda. Verder heeft verkoop de mogelijkheid leads bij te houden en een forecast op te bouwen. Mocht de lead interesse hebben in een offerte, dan wordt deze ook direct in SalesManager Online opgemaakt en vanuit de software verstuurd.

 
 

ERP voor groothandels

Inkoop, verkoop en voorraadbeheer. Dit zijn in de basis de drie belangrijkste processen binnen een groothandel. SalesManager Online ERP bevat alle functionaliteit die een groothandel nodig heeft om de belangrijkste processen binnen de onderneming te ondersteunen. 

 
 

Integraties

 

 

Een greep uit ons klantportfolio

BEKIJK ONZE PRIJZEN

Bekijk alle producten in ons prijzen overzicht

WEET JE NOG NIET PRECIES WAT JE ZOEKT?

En heb je hulp nodig bij jouw keuze?


Alle features

 
 

VERKOOPORDERS

Verkoop kan hectisch zijn. Wil je dat een order automatisch per e-mail naar de klant wordt bevestigd  met de verwachte leverdatum of indien niet voorradig er automatisch een signaal verstuurd wordt naar de inkoop afdeling? Kun je wel wat hulp gebruiken bij het verwerken van orders, automatiseer je ordermanagement dan met ons ERP systeem.

 

ORDERPICKING

Bij drukte kan een magazijn snel onoverzichtelijk worden. Door misgrijpen of het picken van verkeerde producten verdwijnen marges als sneeuw voor de zon. Structuur geeft overzicht maar hoe pak je dat dan aan?

 

ZENDINGEN

Het niet op tijd leveren van de juiste producten op de juiste plaats is desastreus voor je klanttevredenheid. Als verzendinstructies maar op een  manier te interpreteren zijn verminder je verlate en retourzendingen. Maar hoe doe je dat wanneer je niet vanuit meerdere magazijnen verstuurd?

 
 

TRACK EN TRACE MET TRANSSMART

Het versturen van zendingen en vergelijken van aanbieders kost veel tijd. Wil je een zending eenvoudig aanmelden, uw hele logistiek proces van leveringen sneller en inzichtelijker maken. Dat kan met de Transsmart koppeling.

 

VERKOOPFACTUREN

Cash is king! Dus factureer direct wanneer je de goederen hebt geleverd! Toch wordt dit vaak uitgesteld, wat ten koste gaat van de liquiditeit. De factuur wordt immers pas betaald als deze ontvangen is. Maak en verstuur automatisch een factuur direct na verzending van de order en ontvang betalingen sneller. De facturatie kan één voor één of tegelijk in batch afgehandeld worden. En natuurlijk, alles digitaal!

 

HARD/SOFT RESERVERINGEN

Klanten hebben behoefte aan zekerheid en bestellen steeds vaker ruim van te voren zodat ze op tijd kunnen beschikken over de goederen. Hoe zorg je er nu voor dat dit geen onnodige plaats inneemt in het magazijn en ten koste gaat van je liquiditeit?