SalesManager Software Keuzehulp: de juiste keuze voor jouw bedrijf

x

De Jager food service equipment

Groeien met SalesManager Online

Over de jager

De Jager B.V. levert alle apparatuur die u nodig heeft voor de inrichting van uw slagerij, supermarkt, verswinkel of grootkeuken. De Jager heeft een zeer uitgebreid assortiment aan apparatuur, voor elke toepassing in de food retail.

De Jager is een echt familiebedrijf, opgericht in 1948 te Rotterdam. Opa begon alleen, toen het nog een klein bedrijfje in slagersgereedschappen was.

Het pand van De Jager in 1948

Maar de winkel groeide van zoon op zoon op zonen! Zo is het bedrijf in de jaren erna geworden tot wat ze nu zijn; een druk, goedlopend bedrijf met +/- 25 man personeel. Een eigen technische dienst met landelijke dekking. De Jager levert nog steeds aan die ambachtelijke slagerij, maar inmiddels behoren ook de grote ketens als Jumbo, Plus, Boon’s Markt, Hoogvliet, Albert Heijn, Deka, Sligro en Bagels & Beans tot het klantenbestand.

Het pand van De Jager in 2022

Het probleem

Met het groeien van de onderneming ontstonden er veel nieuwe mogelijkheden maar er kwamen uiteraard ook uitdagingen bij kijken. In korte tijd moest er afscheid genomen worden van ‘het schrijfblokje’ en moest er gedigitaliseerd worden. Nadat het eerste systeem waar bij de Jager mee gewerkt werd niet meer voldeed is men op zoek gegaan naar een systeem waarmee men op alle gebieden meer controle zouden krijgen. Kort gezegd was de wens om meer zicht te krijgen op wat er allemaal binnenkomt en weer uitgaat Het was hierbij belangrijk dat de inkoop transparanter zou worden en voor alle kantoormedewerkers centraal inzichtelijk.  De voorraad moest (zo goed mogelijk) op orde zijn. 

Met SalesManager Online is er nu veel meer grip op het hele in- en verkoopproces en daarnaast heeft de Jager nu ten allen tijde inzicht in de actuele voorraadposities van alle producten. Alles gaat via het systeem en niet meer ‘even via een telefoontje of belletje’. Het uiteindelijke doel: inzicht in de belangrijkste bedrijfsprocessen om op die manier betere beslissingen te kunnen maken. In SalesManager Online is elke order inzichtelijk: artikelen, prijzen, voorraden, leveringen, documenten, facturen en betalingen.

De oplossing

De Jager maakt gebruik van SalesManager Online Professional, inclusief Twinfield-koppeling. In deze omgeving is de ERP- en CRM-functionaliteit volledig afgestemd op de aansturing van de boekhouding in Twinfield. Dit zorgt er niet alleen voor dat belangrijke processen als inkoop, verkoop en voorraadbeheer worden ondersteund, maar ook dat alle relevante data met één druk op de knop wordt geëxporteerd naar de financiële administratie.

Alle functionaliteit geïntegreerd is binnen één omgeving, waardoor er een centraal systeem is gecreëerd waar medewerkers met verschillende rollen en van verschillende afdelingen gezamenlijk in kunnen werken. Alle bedrijfsdata is in de cloud beschikbaar is, waardoor de gegevens altijd actueel en kijkt iedereen naar dezelfde data. Voor zowel de afdeling inkoop als de afdeling verkoop is het belangrijk dat de voorraadposities van het hele assortiment altijd up-to-date zijn. Hierdoor is goed inzichtelijk welke producten direct geleverd kunnen worden en voor welke producten er inkooporders geplaatst moeten worden. 

Tenslotte heeft het management door het gebruik van SalesManager Online goed inzicht in alle processen en is daardoor in staat nog betere beslissingen te nemen om zo de onderneming verder te laten groeien.

Wij zijn blij met SalesManager omdat wij steeds meer controle krijgen over ons in- en verkoopproces. Wij kunnen daardoor als bedrijf maar ook zeker als werknemers/werkgevers doorgroeien.” -

nelleke de jager, De jager b.v.

Een greep uit het assortiment van De Jager