SalesManager Software Keuzehulp: de juiste keuze voor jouw bedrijf

x

Overzicht en vergelijking van 7 populaire CRM-systemen

Een CRM-systeem is een digitale tool voor relatiebeheer. Je gebruikt het om informatie, communicatie en interactie met klanten, leads, partners, concurrenten en medewerkers te registreren. Zo staat alle informatie in één overzichtelijk systeem. 

Overtuigd van de voordelen van een CRM-systeem voor jouw organisatie? Vraag je je af welke CRM-systemen er zijn en welke het meest geschikt is voor jouw organisatie? Lees dan verder.

Pipedrive - CRM voor salesteams

Zoals Pipedrive zelf zegt is hun CRM-systeem ‘voor en door verkopers’ gemaakt. En dat zie je terug. Het systeem is helemaal ingericht op het verkoopproces: nieuwe contacten zijn automatisch ‘leads’ en het beginscherm laat direct zien in welke stap van het verkoopproces je verschillende ‘deals’ op dit moment zijn. 

De tool is snel, gemakkelijk en intuïtief te gebruiken. Voor organisaties die meer willen dan alleen dealmaking en sales schiet het waarschijnlijk wel tekort.

Monday - CRM voor projectmanagement

Ben je op zoek naar een CRM waarin jouw team aan verschillende projecten kan samenwerken? Dan is Monday het CRM-systeem dat je zoekt. In Monday maak je projecten aan, waarbinnen je taken, gesprekken, contacten, bestanden en checklists opslaat. Dit wordt op een visuele manier getoond, waardoor je gemakkelijk het overzicht bewaart. 

Monday heeft een prettige lay-out en is gemakkelijk in gebruik. Ondanks dat het wel salesfunctionaliteiten bezit, heeft dit duidelijk niet de focus.

SalesManager Online - All-in-one CRM en ERP

Het CRM-systeem is het hart van de modulaire oplossing van SalesManager Online. Elk nieuw contact krijgt een eigen relatiekaart. Deze is zeer uitgebreid en kan altijd verder aangevuld worden met custom velden. 

Per kaart bouw je een dossier op. Elk document dat je elkaar ooit verstuurd en elk belletje of mailtje dat je ooit deed, wordt opgeslagen in de relatiekaart. Zo heb je altijd een compleet overzicht van alle communicatie en documentatie met een relatie.

Aanvullend kan het CRM-systeem aan het krachtige ERP-systeem, de projectmanagementmodule en/of de servicemanagementmodule van SalesManager gekoppeld worden. Door middel van maatwerk kan het hele systeem zo ingericht worden dat het perfect bij jouw organisatie aansluit. Inclusief koppelingen met externe software. Dat maakt SalesManager een echte all-in-one oplossing voor vrijwel elke organisatie!

Lees hier meer informatie of download een gids om de functionaliteiten per afdeling te ontdekken.

HubSpot - CRM voor marketing en sales

Volgens de inbound marketing methodiek converteert HubSpot geïnteresseerde websitebezoekers naar leads in het CRM-systeem. Met slimme marketing automation converteer je deze leads vervolgens weer naar klanten. Tijdens het salesproces kan je precies zien op welke links je leads klikken in je e-mails en welke pagina’s ze op jouw website bekijken. Handige informatie voor je verkopers!

HubSpot is opgedeeld in de Marketing Hub en de Sales Hub. Je verkopers en marketeers werken dus samen in hetzelfde systeem, maar gebruiken de tools die voor hen van belang zijn. Zo blijft het overzichtelijk en behoud je focus.

Afnemers van HubSpot kunnen gebruikmaken van een grote kennisbank met informatie en trainingsvideo’s. Ze hebben alle tools tot hun beschikking om van smarketing een succes te maken. Het prijskaartje is wel fors. Zeker met alle extra’s die nodig zijn om het systeem écht waardevol te maken.

ActiveCampaign - CRM voor e-mailmarketing

ActiveCampaign is gebouwd rondom e-mail automation. Op visuele en intuïtieve wijze bouw je automation flows en stuur je e-mails die een contact ontvangt zodra aan bepaalde voorwaarden voldaan wordt. 

Deze contacten volg je in het CRM. Door tags mee te geven tijdens de automations zie je precies welke acties een contact uitgevoerd heeft: welke mails ze hebben geopend en op welke links ze hebben geklikt. Daarnaast zie je welke gegevens contacten zelf hebben aangedragen (bijvoorbeeld toen zij een formulier invulden op je website) en kan gegevens zelf verder verrijken. 

ActiveCampaign is bij uitstek een goed CRM voor e-mailmarketeers. Ondanks dat het ook functionaliteiten voor sales bevat, heeft dit niet de focus. Als je niet met e-mail automation werkt is een ander CRM-systeem waarschijnlijk beter.

Salesforce - CRM voor Enterprises

Eén van de bekendste namen op het gebied van CRM-systemen wereldwijd is Salesforce. Zoals de naam al doet vermoeden is het vooral gericht op het verkoopproces. Hart van de software zijn de Leads en Opportunities. Nieuwe contacten vanuit marketing worden toegevoegd als Lead. Leads die interesse in jouw producten of diensten hebben, worden geconverteerd naar Opportunities. Daarbij worden bedrijfsgegevens automatisch opgehaald en toegevoegd. Handig!

Als verkoper zie je altijd in welke fase van het verkoopproces een contact zich bevindt. Daarbij biedt de software nog tal van tools die helpen om jouw salesproces waterdicht te maken. De prijs is wel aan de hoge kant, wat het vooral voor MKB+ en Enterprise een populaire keuze maakt.

Embed: https://youtu.be/paTSTYbFyXU?t=40

Exact - CRM met focus op administratie

De naam Exact is ook een bekende. Vooral populair als boekhoudpakket, maar dat kan natuurlijk niet zonder een CRM-systeem. Naast functionaliteiten die in de meeste CRM-systemen wel terugkomen, is Exact uniek in het feit dat contacten gevolgd worden van eerste kennismaking tot en met facturering. 

Voor het gehele verkoopproces is dus geen externe koppeling nodig met een ander boekhoudpakket. Het gebeurt echt allemaal in Exact. Een goede keuze voor bedrijven die toch al met Exact werken en met basisfunctionaliteiten op het gebied van CRM tevreden zijn.