Bij veel bedrijfsprocessen werken meerdere collega’s opvolgend of tegelijkertijd aan de uitvoering. Het registreren hiervan is arbeidsintensief en kan vaak eenvoudig worden geautomatiseerd.

Een voorbeeld

Een voorbeeld: Nadat de verkoop order is geplaatst kan er met een druk op de knop automatisch per e-mail een opdrachtbevestiging worden gestuurd  aan de klant. Tevens wordt de voorraad gereserveerd voor deze order. Zie meer info hierover in Hard en soft reserveren van voorraad.

Indien er niet genoeg vrije voorraad is om de order uit te leveren komt het restant aantal per product op Backorder te staan.  Ook hier kan de proces ondersteuning binnen SalesManager Online zorgen dat er direct een e-mail gestuurd wordt naar de inkoop medewerker die verantwoordelijk is voor het inkoop proces.

Wat zijn andere opties die via de proces stappen ingeregeld kunnen worden naar eigen behoefte binnen uw organisatie:

  • Direct versturen van informatie naar een magazijn om de uitlevering van de goederen te starten.

  • Diverse output kunnen koppelen per proces stap en dit automatisch kunnen E-mailen naar klanten of interne E-mail adressen.

  • Status kunnen bijwerken van een verkoop order of levering.

  • Aanvullende documenten automatisch mee kunnen sturen per E-mail, zoals leveringsvoorwaarden bij een Orderbevestiging.

  • Track & Trace hyperlink sturen voor de levering op moment dat de goederen worden verzonden uit het magazijn.

Deze proces stappen zijn niet alleen beschikbaar voor verkoop order afhandeling maar bijvoorbeeld ook voor inkoop orders en andere objecten binnen de SalesManager modules.

Door proces stappen in te zetten in uw dagelijks proces wordt repeterend werk wat voorheen veel tijd kostte met een druk op de knop eenduidig afgehandeld. Ook zaken als Advance Ship Notification (ASN)  maakt gebruik van deze proces stappen. Klik hier indien je meer wilt weten over ASN.