SalesManager Software Keuzehulp: de juiste keuze voor jouw bedrijf

x

Servicemanagement

Group+4_v2.png

De klantenservice bepaalt voor een groot deel het beeld dat de klant heeft bij jouw organisatie. Door de inzet van SalesManager Online ontstaat een 360-gradenoverzicht van klantactiviteiten, verbeter je de algehele klantervaring en verhoog je de klanttevredenheid om hogere terugkerende inkomsten te genereren en een concurrentie- voordeel te behalen. Alle applicaties zijn online beschikbaar en toegankelijk vanaf elk apparaat, altijd en overal, wat ideaal is voor uw buitendienstmedewerkers. In deze blog zetten we de voordelen van servicemanagement voor je op een rijtje. 

1.  Planning 

Het plannen van de juiste mensen, op het juiste moment, met de juiste vaardigheden, bij de juiste klant is van groot belang om efficiënt werk uit te voeren. Dit wordt snel en eenvoudig afgehandeld met SalesManager Online. Leg snel servicebehoeften vast en krijg toegang tot klantinformatie, productgeschiedenis en middelen die nodig zijn om de tijd tussen oproep en ontvangst en opdrachttoewijzing te verkorten. Creëer automatisch dagelijkse of wekelijkse schema's.

2. Arbeid en materialen

SalesManager Online registreert de volledige geschiedenis van de apparatuur of machine die op de locatie van elke klant is geïnstalleerd en houdt de apparatuur in de voorraad bij. Met SalesManager Online wordt het verbruikte materiaal opgenomen in de offertes en indien nodig besteld. In servicemanagement worden ook gegevens zoals fabrikant, model, configuratie en geplande preventieve onderhoudsbeurten opgeslagen. Klantapparatuur kan worden gekoppeld aan de dienstenovereenkomst (SLA). Ook de kwaliteitseisen kunnen hierin worden opgenomen.  

3. Service app 

Met de Service app van SalesManager Online zijn je medewerkers altijd verbonden via elk apparaat (Android of Apple iOS). Ze hebben overal en altijd toegang tot service-informatie en klantgegevens, en kunnen eenvoudig service- en reistijd registreren.

4. Beheer van servicecontracten

Terugkerende servicecontracten zijn een belangrijke bron van inkomsten. Zichtbaarheid op verlengingsdatums voor elk contract helpt bij het managen van de overeenkomsten. Krijg op tijd een melding wanneer de apparatuur bij de klant weer toe is aan een onderhoudsbeurt. 

5. Selfservice portaal 

Middels het selfservice portaal is het mogelijk om een onlineservice aan te bieden aan je klanten. Zo kunnen zij eenvoudig en zelfstandig meldingen plaatsen. Op deze manier hebben ze real time zicht op de afhandeling van de melding.  

Meer weten over servicemanagement? Download dan nu onze nieuwe whitepaper. Hierin staat alles beschreven wat wij aanbieden voor servicemanagement, Of heb je vragen? Neem dan contact op met Alex.