Hoeveel mag ik nog verkopen? Wat kan ik toezeggen aan mijn klant? Zijn dit veel gestelde vragen van de salesafdeling? Wanneer je de vragen niet direct kan beantwoorden dan biedt de functie voorraadbeheer van SalesManager Handel uitkomst.

Waarom voorraadbeheer?

Bij veel organisaties is voorraadbeheer beperkt tot het 1 keer per jaar het magazijn inventariseren en aan de accountant doorgeven wat de waarde is. Waarom moeite doen voor gestructureerd voorraadbeheer?

  • Geen nee hoeven te verkopen aan een klant

  • Geen kapitaal dat vastligt in het magazijn

SalesManager ERP ondersteunt je bij alle facetten van het voorraadbeheer. Je kan meerdere magazijnen beheren met binnen het magazijn de locaties, stellingen, pallets etc. Ook in-transit goederen. Houdt bij dat de auto's van de servicemonteurs goed uitgerust zijn. Zo hoeven ze niet onverrichterzake terug te keren van een klus.

Optimaal voorraadbeheer met SalesManager Online

Optimaliseer het voorraadbeheer met SalesManager ERP en maak het inzichtelijk voor de organisatie. Dit stelt je in staat om:

  • het magazijn overzichtelijk en functioneel in te richten

  • uit eigen magazijn of rechtstreeks te leveren

  • de voorraad in transit te zetten

  • inzicht te hebben in de voorraad

  • minimum voorraad aan te geven

  • besteladvieslijsten te genereren

  • uitgebreide analyses te maken

Het bijhouden van alle gegevens van de voorraad was nog nooit zo makkelijk. Door SalesManager ERP in te zetten in je organisatie krijg je greep op de goederenstroom. Of het nu gaat om inkopen, verkopen, retouren of inventarisatieverschillen. Door de vele zoek- en filtermogelijkheden houdt je de stroom aan voorraadmutaties overzichtelijk. Een mutatie in je voorraad is daardoor ook zo gemaakt. Aan de hand van het aantal producten dat op voorraad staat en de geplaatste inkooporders, krijg je meteen te zien wat de benodigde voorraad moet zijn als orders of projecten die in de pijplijn zitten daadwerkelijk uitgeleverd moeten worden. Met deze gegevens kun je een besteladvieslijst genereren.

Hierbij wordt uiteraard rekening gehouden met:

  • de huidige voorraad in het magazijn

  • geplaatste verkooporders en projecten

  • de reeds geplaatste inkooporders

  • de minimum voorraad per product

ASN - Advance Shipping Notification

Als geavanceerd ERP pakket omvat SalesManager Online de functionaliteit van Advance Shipping Notifications. Een klant krijgt automatisch gedetailleerde informatie over een uitstaande levering. Het doel van zo'n ASN is om de klant op de hoogte te brengen van wanneer de levering zal plaats vinden en de specificaties van de levering door te geven, zodat de klant optimaal voorbereid is.

Koppeling met de boekhouding

De voorraad van een product bekijken kan eenvoudig met één muisklik. Elke wijziging die plaatsvindt op voorraadniveau wordt automatisch verwerkt in het grootboek van de gebruikte financiële administratie. Voor Twinfield en Exact wordt dit standaard ondersteund. Neem voor de mogelijkheden van andere financiële oplossingen gerust contact met ons op.