Bij deze klant was maatwerk essentieel
AEGIR-Marine verleent service en onderdelen aan schepen wereldwijd. Administratief is dat behoorlijk complex. Schepen zijn eigen financiële entiteiten met speciale wetten en belastingregels. Om onderhoud en onderdelen te verkopen aan de eigenaren van de schepen zijn er over de hele wereld agenten die op commissiebasis werken. Daarnaast heeft AEGIR meerdere internationale vestigingen met verschillende administraties en valuta’s.
AEGIR-Marine had de volgende wensen:
Schepen registreren middels het IMO-nummer en deze kunnen gebruiken als extra entiteit op offertes, orders en facturen.
Internationale belastingregels toevoegen aan de BTW logica voor het juist verwerken van facturen.
Agenten als extra entiteit toevoegen op offertes en orders.
Commissie facturatie automatiseren voor de vergoeding van de agenten.
Koppelen van AEGIR’s eigen planningstool om monteurs wereldwijd in te plannen voor onderhoud.
Met als uitgangspunten de focus op kwaliteit en klantgerichtheid en de sterke groei zocht AEGIR-Marine een solide systeem dat verder ging dan CRM en ERP.
Je kunt je waarschijnlijk wel voorstellen dat deze specifieke wensen niet in een standaard ERP-pakket te vinden zijn. Dus bouwden we bij SalesManager een oplossing op maat!
We voegden een geheel nieuwe entiteit toe voor de registratie van alle informatie van schepen.
We voegden extra velden toe op de offerte, order en factuur om schepen en agenten te registreren.
We breidden de bestaande set van aanwezige belastingregels uit met internationale en speciale regels voor schepen.
We maakten een koppeling met TimeSeries, de nieuwe planningstool van AEGIR. Vanuit SalesManager Online wordt order data naar TimeSeries gestuurd, waarbinnen de planning wordt gemaakt voor de monteurs. Zodra dit is gedaan, wordt de data teruggestuurd naar SalesManager Online zodat alle data centraal staat opgeslagen.
Hoe verloopt een maatwerktraject?
Om maatwerk goed uit te voeren is een duidelijke inventarisatie van groot belang. Tijdens het verkooptraject worden de wensen rondom maatwerk al in kaart gebracht. In de offerte staat precies gespecificeerd wat we gaan doen en hoe het eruit komt te zien.
Daarna neemt één van onze business consultants de implementatie over. De consultant zorgt dat de implementatie goed verloopt, de planning gehaald wordt en de organisatie goed voorbereid aan de slag kan met onze software.
Benieuwd hoe zo’n traject eruitziet? Lees verder in dit interview met Emile Lapré, waarin hij vertelt hoe een implementatie met maatwerk verloopt.
Wil je zien hoe het ERP-systeem van SalesManager Online eruitziet? Benieuwd naar de maatwerkmogelijkheden voor jouw organisatie? Vraag dan nu een vrijblijvende online demo aan.
Meer weten over de flexibele modulaire ERP oplossing van SalesManager? Download de whitepaper ‘Modulaire ERP systemen”’ en lees alles over de mogelijkheden.
