Servicemeldingen

Meegeleverd in het pakket Servicemanagement van SalesManager Online is het onderdeel Servicemeldingen. Klachten of storingen worden via meldingen in Servicemanagement geregistreerd. Men kan klachttypen, prioriteiten, gradaties enz. vastleggen en aan een servicestappenplan (workflow) koppelen. Via het servicestappenplan worden automatisch acties gegenereerd voor de betreffende servicepersoon. Meldingen blijven openstaan bij de servicemedewerker totdat ze door hem of haar als uitgevoerd worden aangevinkt. Een melding kan gekoppeld worden aan een product, dienst en SLA.

Overzicht op servicemeldingen

Zodra er een serviceactiviteit wordt aangemaakt, zowel automatisch of handmatig, wordt er direct een melding in het systeem gemaakt.

Het is mogelijk om verschillende kenmerken aan de melding toe te voegen zoals prioriteit, gradatie, of klachttype. Dit kan geheel naar wens worden ingericht en daarna ook zelf worden aangepast.

Het is ook mogelijk voor een servicemanager om verschillende meldingen aan een service- stappenplan te koppelen. Hierdoor worden automatisch vervolgacties genereerd zodat altijd de juiste serviceverlener wordt aangestuurd. Dit maakt het maken van een planning erg eenvoudig.

Om meer zicht te krijgen op veel voorkomende problemen wordt de informatie in de meldingen centraal opgeslagen. Hierdoor kan de inhoud worden gebruikt om de serviceafdeling optimaal in te richten. Er kan bijvoorbeeld een database worden opgebouwd over veel voorkomende problemen of de geschiedenis van meldingen kan worden geraadpleegd.

mailscan

Mailscan is een server gebaseerd proces welk aangewezen mailboxes scant bijvoorbeeld support@salesmanager.nl. Wanneer er een mail in deze inbox komt dan wordt er automatisch een melding in ServiceManager gegenereerd. Er wordt gekeken vanaf welk bedrijf de melding is binnengekomen en zal dit dan ook direct aan het bedrijf in SalesManager Online koppelen. Het is dan ook direct mogelijk om een servicemedewerker middels een alert op de hoogte te brengen van de binnengekomen melding.

Wil je meer weten over SalesManager Online?

Neem dan contact met ons op via telefoonnummer: +31(0)20 69 65 650 of info@salesmanager.nl. Wij staan altijd klaar om u van een passende oplossing te kunnen voorzien.