Arbeid en Materialen

Een onderdeel van Servicemanagement van SalesManager is Arbeid en Materialen. Servicemanagement kan in het geval van service die verleent moet worden niet alleen de uren maar ook het benodigde materiaal registeren.  Zo kan precies worden bijhouden hoeveel de gedane service heeft gekost. Zowel qua loonuren als materiaal.

Het bijhouden van gebruikte Arbeid en Materialen

Wanneer er arbeid of materiaal wordt ingezet bij een servicecall is het natuurlijk van belang om te weten hoelang een medewerker hier mee bezig is geweest en wat er precies is gebruikt . Bij het inzetten van Servicemanager van SalesManager Online hoeft een servicemedewerker alleen de hoeveel tijd in te voeren die hij/zij op een service klus heeft gespendeerd. Materialen die gebruikt zijn kunnen ook toegevoegd worden en worden uiteraard automatisch van de voorraad afgeboekt. Uit deze handelingen komt een werkorder uit die ter ondertekening aan de klant voorgelegd kan worden. Hierdoor hoeft de werknemer ook geen ingewikkelde calculaties meer te doen.

In sommige gevallen hoeft een serviceverzoek niet gefactureerd te worden. Bijvoorbeeld als er sprake is van garantie. Daarom kunt u er zelf voor kiezen of u de gedane werkzaamheden factureert. Dit is uiteraard een kwestie van enkele muisklikken.

Geïnteresseerd?

Graag meer informatie over de mogelijkheden van SalesManager binnen uw organisatie? Neem dan contact op via telefoonnummer 020 696 56 50 of via info@salesmanager.nl. Onze consultants staan u graag te woord en denken mee aan een oplossing die bij u past.