Proactief adviseren is het NU! -

De moderne accountant heeft geen keus. Hij moet zijn cliënten proactief adviseren. In de traditionele wijze heeft de accountant weinig contact met de klant. Natuurlijk geeft hij antwoord op vragen en staat hij voor hem klaar wanneer nodig. Maar dit zijn uitsluitend reacties op de klant.

Het is daarom niet zo vreemd dat een cliënt vertrekt als iemand anders zijn administratie goedkoper kan bijhouden. De cliënt heeft weinig zicht op het verschil qua kwaliteit en er is geen sprake van klantenbinding. Dit stukje klantenbinding is waar de accountant het verschil kan maken.

De accountant heeft inzichten die voor een ondernemer van meerwaarde zijn. Vaak zijn ondernemers druk bezig met de dagelijkse rompslomp van hun onderneming. De accountant is de aangewezen persoon om de ondernemer te confronteren met strategie, besluiten en advies.

De accountant van Nu pakt zijn kansen!

Wees eerlijk, het klinkt bijna als een onmogelijke opgave. De accountant wordt neergezet als een goeroe die het antwoord weet op alle ondernemersvragen. Toch is deze rol met al niet te veel inspanning  in te vullen.

Ter grondslag aan goed doordacht advies is weten wat  er bij je cliënt plaatsvindt. Gelukkig heeft de digitale revolutie ervoor gezorgd dat dit te realiseren is. Waarschijnlijk werkt u al met Online boekhoudpakketen zoals Exact Online of Twinfield. Hoewel dit al heel veel inzichten met zich meebrengt, is dit pas het begin.

Door software oplossingen slim in te zetten krijgt u voorsprong

Door het inzetten van CRM, Projectmanagement en voorraadbeheer software gespitst op de onderneming; worden de verschillende processen binnen de organisatie met elkaar verbonden. Wanneer dit gekoppeld wordt met een Online boekhoudpakket, worden alle financiële gegevens actueel bijgehouden. Zo beschikt u ten alle tijde over actuele informatie.

Er is veel mogelijk, veel meer dan u in eerste instantie zou denken. Zo biedt SalesManager Online naast CRM en ERP, ook oplossingen voor servicemanagement en projectmanagement. Bovendien wordt voordat de oplossing geïmplementeerd wordt het eerst volledig afgestemd op de organisatie in kwestie.

Wilt u ook weten hoe u proactief kunt adviseren? Of benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op. Wij denken graag mee aan een oplossing die bij u past.

 

 

 

 

Deel via

Laat als eerste een reactie achter.

Uw reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie achter te laten.