SalesManager Software Keuzehulp: de juiste keuze voor jouw bedrijf

x

Digitaal factureren 

Het lijkt bijna magie. Er komt een bestandje binnen en met een aantal klikken is dit verwerkt in uw administratie. Digitaal factureren is meer dan alleen pdf-je met bedragen. Het is een ware draaischijf waarop alle processen aangesloten kunnen worden.

Online bijhouden van uw administratie is maar het begin

Boekhouden is simpelweg de minst favoriete bezigheid van een ondernemer. Door de financiële administratie Online bij te houden met bijvoorbeeld Twinfield of Exact online wordt er al heel veel werk uit handen genomen. Echter, door boekhoudpakket meteen aan de bedrijfsprocessen te koppelen kan er nog meer tijd bespaard worden. Bovendien worden de verschillende bedrijfsprocessen nog beter gestroomlijnd en krijgt u meer inzicht in de huidige stand van zaken. Door simpelweg in te loggen worden alle actuele gegevens getoond.

Waarom automatiseren?

Natuurlijk is er de meest voor de hand liggende reden; productiviteitverhoging. Hoewel deze natuurlijk gegrond is, zijn er nog veel meer voordelen te noemen voor het automatiseren van bedrijf- en facturatieprocessen. Denk bijvoorbeeld aan het verbeteren van de kwaliteit, veiligheid of het voor zijn van de concurrentie. Door een digitaal boekhoudprogramma te combineren met bedrijfssoftware worden de doorlooptijden van uw processen korter, makkelijker en de kans op (menselijke) fouten wordt verkleind. Bovendien staan alle gegevens centraal en veilig opgeslagen. Hierdoor werkt iedereen met dezelfde en actuele informatie. Dit betekend ook dat nieuwe gegevens maar één keer vastgelegd hoeven te worden.

Automatiseren is niet moeilijk

Dit alles klinkt misschien erg ingewikkeld. Het tegendeel is waar. Natuurlijk is er eerst een inspanning nodig om de processen goed in te richten. Zeker wanneer verschillende afdelingen met hetzelfde systeem gaan werken. Maar dit verdient u snel weer terug. Wanneer de inrichting compleet is wordt er veel werk uit handen genomen.

Wanneer men spreekt over het automatiseren van bedrijfsprocessen wordt er wellicht meteen gedacht aan grote concerns en nog grotere uitgaven. Er zijn echter genoeg alternatieven voor MKB’ers met een klein budget. SalesManager Online heeft mogelijkheden om bij de verwerking van het inkoop proces de inkoop factuur te matchen met de inkoop order en -levering door middel van de inzet van Basecone. Het scannen van inkoopfacturen vindt plaats binnen Basecone en deze worden automatisch beschikbaar gemaakt in uw ERP omgeving. Hierdoor heb je in een oogopslag inzicht of de factuur overeenkomt met de inkoop order en de ontvangen levering.

Ook de inzet van facturen versturen per e-mail als pdf met ook de mogelijkheid UBL bestanden is standaard geborgt binnnen de applicatie.

Meteen aanvragen!

Na het lezen van bovenstaande wilt u misschien meteen beginnen met automatiseren. Maar let op; automatiseren is een verandering dat een grote impact op uw organisatie kan hebben. Bovendien is elke organisatie anders. SalesManager Online heeft 25 jaar ervaring in het begeleiden en implementeren van bedrijfsprocessen. Wij helpen u graag een handje mee. Wanneer u benieuwd bent naar de mogelijkheden kunt u natuurlijk altijd vrijblijvend contact met ons opnemen.